111/197 „Odwiedzone kraje 56%
EnglishPolish

New Year’s Trip 2021/2022 – Part 2 – Malediwy

Dzień 2-4. Malediwy

Przyloty do Male o 7am czasu lokalnego, szybka przesiadka na hydrolot i o 10am możemy się już wygrzewać na plaży!

Malediwy były dla mnie zawsze „najmniej interesującym miejscem z tych które można odwiedzić”. Posiadając zdolność spalenia swojej skory w ciągu 15 minut, odnajdowałem umiarkowaną przyjemność z leżenia dwa tygodnie na leżaku, nawet na bardzo ładnej plaży…

Przy rezerwacji biletów pojawiła się opcja „Malediwów na 3 dni” w ramach testu – lot w jedna stronę do Male, a powrót z Colombo. Zapadła więc decyzja – jedziemy!

Najważniejsza decyzja na Malediwach (właściwie jedyna, którą trzeba podjąć…) to wybór hotelu. Dla nas kluczowe było „spełnienie wizji Malediwów, którą mieliśmy w głowach”, czyli musiała być „willa na wodzie na palach”. Jako ze hotel blokowaliśmy dwa tygodnie przed wylotem, a do tego był to jeszcze okres świąteczny, to nie było to łatwe, ale udało nam się spełnić marzenia – willa na wodzie, wyspa 100×100 metrów, plaża z białym piaskiem, baby sharks pływające pod oknem – żyć nie umierać!

W swoich komentarzach pytacie często jak się dostać na Malediwy. Wy pytacie, my odpowiadamy!
1) Pierwszy przystanek to zawsze lotnisko w Male. Co ciekawe na Malediwy nie ma promów, nawet z położnej blisko Sri Lanki,
2) z lotniska w Male są 3 opcje:
i) lot lokalnym samolotem na inne lotnisko,
ii) lot hydroplanem na wyspę docelową
iii) łódź motorowa na wyspe docelową bliżej położona od Male

Pro Tips:
-Transport to dosyć znaczący koszt, szczególnie przy krótszych wyjazdach – motorówka kosztuje zwykle około 100-150 USD w dwie strony, za to hydroplan to wydatek rzędu 350 USD,
-Lot hydroplanem można traktować jako atrakcje samą w sobie – widoki na atole znajdujące się na Malediwach są niezapomniane!
-Zabookuj lot wcześniej, bo masz szanse na ułożenie „kolejności przewozu” pod siebie – hydroplany działają jak Uber-Pool – zabierają około 10 osób na różne wyspy i po kolei ich rozwożą,
-nasza przesiadka z lotu międzynarodowego na hydroplan trwała tyko 30 min, wiec już o 10am byliśmy na wyspie docelowej, ale czasami jest to 2/3/4 godziny, co przy krótkich pobytach, może skrócić czas spędzony na odpoczynku
-Malediwy pewnie najtaniej i najefektywniej z biurem podrozy, ale jeśli tydzień na plaży to dla Ciebie za długo, to połączenie z tripem na Sri Lankę daje radę!
-willa na wodze powinna być od zachodu, żeby oglądać sunsety,
-fajnie jeśli w willi na balkonie jest jacuzzi lub basen,
-na Malediwy nie można wwozić własnego alkoholu, wiec nie ma co się zaopatrzać na bezcłówce,

Long story short zwracam honor Malediwom – jest pieknie i chyba tu wrócimy!